SOFTTRANS® TÜM MODÜLLER İÇİN ORTAK ÖZELLİKLER

Uluslararası taşımacılık operasyonları ile ilgili uygulamalar kendi içinde ithalat ve ihracat olarak ayrılmaktadır. Parametrik olarak tanımlanabilen iş tipleri aracılığıyla farklı çalışma biçimleri gerçekleştirilebilmektedir. Her iş tipi için evraklar, faturalar, gelir gider kalemleri ve diğer bilgiler seçmeli olarak ayarlanabilmektedir. Gereksinimlere göre yeni iş tipleri tanımlanması ve bunların firma ortamına uyarlanması olanağı bulunmaktadır. Tüm modüllerde aşağıdaki özellikler yer almaktadır:

• Çok şirketli ve birden çok dövizle çalışabilme
• Şube ve bölüm yapısında çalışabilme
• Operasyon grupları mantığı ile ihtiyaca yönelik kar merkezleri
• Aktivite bazlı maliyet takibi
• Planlama ve optimizasyon
• İhracat ve ithalat operasyonlarının otomasyonu ve evraklarının üretilmesi
• Parametrik olarak tanımlanabilen gelir ve gider kalemleri
• Parametrik olarak şablonlar ile tanımlanabilen faturalar ve evraklar
• İş tiplerinin parametrik olarak tanımlanabilmesi ve kontrolü
• Şubeler arası ve departmanlar arası (antrepo-operasyon, araç/filo – operasyon, vb...) iç dekontlaşma sistemi ile kar merkezli takibin yapılabilmesi, iç dekontların finansal sisteme entegrasyonu ve finansal sistemden takibi
• Operasyonel veri girişlerinde parametrik ayarlanabilen giriş kontrolleri
• Pozisyon maliyetlerinin ücret ağırlığı, brüt ağırlık, hacim, yük sayısı, askı sayısı veya TEU sayısı bazında yüklere dağıtımı
• Sipariş girişinde müşteri risk kontrolü
• Müşterilere göre özel veya genel tarifelerin tanımlanması ve otomatik navlun hesaplanması
• Kesilen evrakların takibi ile açık dosyaların (zorunlu evrak ve faturaları kesilmemiş dosyalar) raporlanması
• Çalışma yılından bağımsız işlem ve esnek raporlama
• Gelir ve gider faturaların muhasebe ve cari hesaplara entegre edilmesi
• ASCII, HTML ve Word dokümanı olarak evrak şablonları hazırlanabilmesi
• FCR,CMR (kara), Ordino, Bill of Lading (deniz), Air Waybill (hava) gibi evrakların tüm pozisyon dosyası için tek veya toplu basılabilmesi
• Karşı acente, müşteri, müşteri temsilcisi için Avis, Advice, bildirim ve uyarı yazılarının otomatik hazırlanması
• Beklenen gelir ve gider kalemlerinin sisteme girilerek gerçek fatura kesmeden ve gerçek gider faturaları gelmeden brüt kar zarar listeleri alınabilmesi ve tekrar bilgi girmeden fatura kesilebilmesi
• Tahakkuk muhasebesi
• Acente hesaplaşması (Ameta ve normal)
• Dosya ve yük bazında kar/zarar analizleri
• İstatistik altyapısı ile özel yönetim raporları tanımlama, gerçekleşen değerler ile hedeflerin karşılaştırılması ve analizi
• Pozisyon/yük bilgi giriş ekranlarından diğer tüm fonksiyonlara geçebilme olanağı (pozisyon bilgileri, yük bilgileri, beklenen değer girişi, koli girişi, fatura kesimi, evrak kesimi, tarifeler, araç ve müşteri tanımları vb.)
• Standart haftalık ve aylık çalışma raporları ve esnek diğer raporlar (pozisyon defteri, pozisyon listesi, yük listesi, koli listesi vb.)
• Dönemlik raporlarda müşteri, ülke, kalkış ve varış şehirleri, acente, komple ve Parsiyel taşımalar, araç cinsleri, iş tipleri ve benzeri kriterlere göre detaylı analizler
• Sigorta bilgileri ve hasar takibi
• Pazarlamaya yönelik istatistik raporlar (en iyi alıcılar, en iyi göndericiler, müşteri istatistikleri vb.)
• Tüm raporların ekran, yazıcı, dosya veya EXCEL çıktısı olarak alınabilmesi
• Program aracılığı ile üretilmiş tüm basılı evrakın arşivlenmesi ve istendiğinde ekrandan görüntülenmesi
• Rapor görüntüleme ve işleme için özel editör
• Alan seçmeli rapor üreticisi ile özel rapor tasarımı yapma olanağı
• Zengin filtre seçenekleri ile değişik amaçlı ve esnek raporlar
• Uygulama içinde yapılan işlemlere yönelik günlük kayıtlarını (log) izleme ve raporlama olanağı
• Menü, işlem ve şirket bazında yetkilendirme sistemi
• Microsoft Word ve Excel uygulamaları ile birlikte çalışabilme olanağı
• Tüm evrak ve raporların, e-posta ve faks entegrasyonu ile program içinden otomatik olarak gönderilebilmesi
• Ana para ve referans para birimlerinin yanı sıra EURO para birimi cinsinden analiz olanağı
• Yükleri operasyonel ve finansal kilitleme olanakları. Operasyonel ve finansal dosya kapatma olanakları
• Finansal raporlama dönemlerinde kullanılabilecek operasyonel dönem kapatma olanakları
• Kapatma ve kilitleme işlemleri sırasında parametrik ayarlanabilen bilgi girişi ve eksik yapılan işler kontrolleri
• Kesilen faturaların resim dosyalarının e-posta ile gönderilmesi veya fakslanması