SOFTTRANS®
TÜM MODÜLLER İÇİN ORTAK ÖZELLİKLER
Uluslararası taşımacılık operasyonları ile ilgili uygulamalar kendi içinde
ithalat ve ihracat olarak ayrılmaktadır. Parametrik olarak tanımlanabilen iş
tipleri aracılığıyla farklı çalışma biçimleri gerçekleştirilebilmektedir. Her iş
tipi için evraklar, faturalar, gelir gider kalemleri ve diğer bilgiler seçmeli
olarak ayarlanabilmektedir. Gereksinimlere göre yeni iş tipleri tanımlanması ve
bunların firma ortamına uyarlanması olanağı bulunmaktadır. Tüm modüllerde
aşağıdaki özellikler yer almaktadır:
• Çok şirketli ve birden çok dövizle çalışabilme
• Şube ve bölüm yapısında çalışabilme
• Operasyon grupları mantığı ile ihtiyaca yönelik kar merkezleri
• Aktivite bazlı maliyet takibi
• Planlama ve optimizasyon
• İhracat ve ithalat operasyonlarının otomasyonu ve evraklarının üretilmesi
• Parametrik olarak tanımlanabilen gelir ve gider kalemleri
• Parametrik olarak şablonlar ile tanımlanabilen faturalar ve evraklar
• İş tiplerinin parametrik olarak tanımlanabilmesi ve kontrolü
• Şubeler arası ve departmanlar arası (antrepo-operasyon, araç/filo – operasyon,
vb...) iç dekontlaşma sistemi ile kar merkezli takibin yapılabilmesi, iç
dekontların finansal sisteme entegrasyonu ve finansal sistemden takibi
• Operasyonel veri girişlerinde parametrik ayarlanabilen giriş kontrolleri
• Pozisyon maliyetlerinin ücret ağırlığı, brüt ağırlık, hacim, yük sayısı, askı
sayısı veya TEU sayısı bazında yüklere dağıtımı
• Sipariş girişinde müşteri risk kontrolü
• Müşterilere göre özel veya genel tarifelerin tanımlanması ve otomatik navlun
hesaplanması
• Kesilen evrakların takibi ile açık dosyaların (zorunlu evrak ve faturaları
kesilmemiş dosyalar) raporlanması
• Çalışma yılından bağımsız işlem ve esnek raporlama
• Gelir ve gider faturaların muhasebe ve cari hesaplara entegre edilmesi
• ASCII, HTML ve Word dokümanı olarak evrak şablonları hazırlanabilmesi
• FCR,CMR (kara), Ordino, Bill of Lading (deniz), Air Waybill (hava) gibi
evrakların tüm pozisyon dosyası için tek veya toplu basılabilmesi
• Karşı acente, müşteri, müşteri temsilcisi için Avis, Advice, bildirim ve uyarı
yazılarının otomatik hazırlanması
• Beklenen gelir ve gider kalemlerinin sisteme girilerek gerçek fatura kesmeden
ve gerçek gider faturaları gelmeden brüt kar zarar listeleri alınabilmesi ve
tekrar bilgi girmeden fatura kesilebilmesi
• Tahakkuk muhasebesi
• Acente hesaplaşması (Ameta ve normal)
• Dosya ve yük bazında kar/zarar analizleri
• İstatistik altyapısı ile özel yönetim raporları tanımlama, gerçekleşen
değerler ile hedeflerin karşılaştırılması ve analizi
• Pozisyon/yük bilgi giriş ekranlarından diğer tüm fonksiyonlara geçebilme
olanağı (pozisyon bilgileri, yük bilgileri, beklenen değer girişi, koli girişi,
fatura kesimi, evrak kesimi, tarifeler, araç ve müşteri tanımları vb.)
• Standart haftalık ve aylık çalışma raporları ve esnek diğer raporlar (pozisyon
defteri, pozisyon listesi, yük listesi, koli listesi vb.)
• Dönemlik raporlarda müşteri, ülke, kalkış ve varış şehirleri, acente, komple
ve Parsiyel taşımalar, araç cinsleri, iş tipleri ve benzeri kriterlere göre
detaylı analizler
• Sigorta bilgileri ve hasar takibi
• Pazarlamaya yönelik istatistik raporlar (en iyi alıcılar, en iyi göndericiler,
müşteri istatistikleri vb.)
• Tüm raporların ekran, yazıcı, dosya veya EXCEL çıktısı olarak alınabilmesi
• Program aracılığı ile üretilmiş tüm basılı evrakın arşivlenmesi ve
istendiğinde ekrandan görüntülenmesi
• Rapor görüntüleme ve işleme için özel editör
• Alan seçmeli rapor üreticisi ile özel rapor tasarımı yapma olanağı
• Zengin filtre seçenekleri ile değişik amaçlı ve esnek raporlar
• Uygulama içinde yapılan işlemlere yönelik günlük kayıtlarını (log) izleme ve
raporlama olanağı
• Menü, işlem ve şirket bazında yetkilendirme sistemi
• Microsoft Word ve Excel uygulamaları ile birlikte çalışabilme olanağı
• Tüm evrak ve raporların, e-posta ve faks entegrasyonu ile program içinden
otomatik olarak gönderilebilmesi
• Ana para ve referans para birimlerinin yanı sıra EURO para birimi cinsinden
analiz olanağı
• Yükleri operasyonel ve finansal kilitleme olanakları. Operasyonel ve finansal
dosya kapatma olanakları
• Finansal raporlama dönemlerinde kullanılabilecek operasyonel dönem kapatma
olanakları
• Kapatma ve kilitleme işlemleri sırasında parametrik ayarlanabilen bilgi girişi
ve eksik yapılan işler kontrolleri
• Kesilen faturaların resim dosyalarının e-posta ile gönderilmesi veya
fakslanması