Lojistik ve Taşımacılık Sektöründeki kuruluşlar giderek artan iş hacmi,
gelişen uluslararası ticaret, hızla şekil değiştiren ve artan müşteri
istekleri ile rekabet ve maliyet baskısı gibi nedenlerle uygun Bilgi
Teknolojisi (BT) çözümlerini etkin bir şekilde kullanma zorunluluğu ile
karşı karşıyadırlar. Tedarik Zinciri Yönetimi alanındaki beklentilerin
artması iş süreçlerinin bir bütün olarak yönetilmesini zorunlu
kılmaktadır. Lojistik sektöründeki kuruluşların günümüzde esnek, çevik ve
yüksek verimlilikte çalışan bir organizasyon ile kaliteli hizmet
üretmeleri gerekmektedir.
SOFT tarafından geliştirilmiş olan SOFT Lojistik ve Taşımacılık Yönetimi
Uygulaması (SOFTTRANS®), SOFT Finansal Yönetim Uygulaması (SOFTFİNANS) ve
SOFT Arayüz Uygulamaları (SOFTARAYÜZ) birlikte entegre olarak
kullanıldığında, bir lojistik şirketi için Kurumsal Kaynak Planlaması (Enterprise
Resource Planning - ERP) çözümü oluşturmakta ve kuruluşların yukarıda
açıklanan gereksinimlerini karşılamayı amaçlamaktadır.
SOFTTRANS® Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması, ayrıntılı müşteri, aday
müşteri ve pazar bilgileri, pazarlama ve satış aktiviteleri, kampanya
yönetimi, satış ve müşteri temsilcileri yönetimi, şikâyet yönetimi,
istatistik ve raporlama sisteminden oluşmaktadır. Lojistik iş süreçleri
ile entegre olarak çalışan bu uygulama gelişkin özelliklere sahip bir
Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi (Customer Relationship Management –CRM)
oluşturmaktadır.
Satış ve müşteri temsilcilerinin çalışmaları etkin bir şekilde
izlenebilmekte, oluşturulan kurumsal müşteri bilgi bankasından tüm
çalışanlar yetkileri doğrultusunda yararlanabilmektedir. Tekliflerin doğru
verilmesi ve takibi ile müşteri, temsilci ve rakipler bazında analizler
sayesinde yeni müşteri sayısında artış sağlanabilmektedir. Müşteri
bazındaki pazarlama, satış ve operasyonel tüm çalışmaların etkin bir
şekilde yönetilmesi müşterilerin elde tutulma süresinde artış ve çapraz
satış olanakları yaratmaktadır.
SOFTTRANS® lojistik ve taşımacılık operasyonları yönetim uygulamaları,
taşımacılık operasyonunun tüm aşamalarına ilişkin bütünleşik bir yazılım
çözümüdür. Bu yazılımlar ile kuruluşlar, teklif, rezervasyon, sipariş,
talimatlar, evraklar, parasal bilgiler, fatura ve raporlardan oluşan tüm
iş sürecini yürütebilmektedirler. Beklenen ve fiili maliyet takibi; dosya,
yük, km, müşteri, ülke, güzergâh bazında kar/zarar hesaplarının yapılması
mümkün olmaktadır. Bu kapsamda Nakliye Komisyoncuları (Freight Forwarder);
Yurtiçi ve Yurtdışı Taşıyıcı Firmalar; Acente, Broker, Hat İşletmecileri,
Konteyner Taşımacılığı ve Depoculuğu yapanlar ve Armatörler, RO-RO
İşletmecileri ile Antrepo ve Depo İşletmecileri için geliştirilmiş
uygulamalar bulunmaktadır.
Taşıma ve lojistik iş süreçlerinin her aşamasına ilişkin maliyetlerin
izlenebilmesini sağlayan olanaklar ile sefer, yakıt, sürücü giderlerinin
kontrol altına alınması mümkün olmaktadır. Sürücülerin performansı
ölçülebilir olmakta; farklı güzergâhlar, araç tipleri ile taşıma biçimleri
ve tipleri arasında doğru tercih yapılmasını sağlayacak analizler
yapılabilmektedir. Acenteler ve tedarikçilerin performansları
izlenebilmektedir.
SOFTTRANS® lojistik ve taşımacılık operasyonları yönetim uygulamalarının
SOFTFİNANS Ambar, Satınalma, Satış ve Stok Yönetimi uygulamaları ile
birlikte entegre olarak kullanılması ile Tedarik Zinciri Yönetim Sistemi (Supply
Chain Management – SCM) oluşturulabilmektedir.
İş süreçlerinin bir bütün olarak yönetilebilmesini sağlayan entegre yapı
sayesinde Lojistik Dış Kaynak (Outsource) projelerinin alınması,
yönetilmesi, iş akışının izlenebilmesi, her aşamada ilgili firmaların
bilgilendirilmesi kolaylıkla sağlanabilmektedir. Lojistik iş sürecinde yer
alan müşteri, üretici, tedarikçi, dağıtıcı, acente ve diğer kurumların
bilgi sistemleri ile Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data Interchange
– EDI) yolu ile entegrasyon sağlanabilmektedir.
Lojistik iş süreçlerine ilişkin her türlü doküman kolaylıkla uygulamalara
eklenebilmekte; gerektiği yer ve zamanda hatasız ve hızlı bir şeklide
üretilebilmektedir. Dışarıdan gelen her türlü doküman da iş süreçleri ile
ilişkilendirilebilmektedir. Tüm şirket için ortak doküman arşivi
kullanılması sağlanarak, müşteri, sefer, tarih, doküman tipi, iş süreci ve
benzeri bazlarda her türlü yazışmaya anında ulaşılabilmektedir. Kâğıt
karmaşasına son verilerek hızlı ve hatasız bir çalışma ortamı
sağlanabilmektedir.
SOFTTRANS® proje yönetimi uygulamaları ile taşımacılık operasyonları
yönetimi uygulamaları uygun bir şekilde birlikte kullanıldıklarında Proje
Yönetim Sistemi (Project Management System – PMS) gerçekleştirilebilmekte,
uzun süreli sözleşmelerle gerçekleştirilen büyük çaplı taşıma projelerinin
yönetilebilmesi sağlanmaktadır.
SOFTFİNANS Bakım Yönetimi, Servis Yönetimi, Lastik Yönetimi, Satınalma
Yönetimi ve Stok Kontrol Uygulamalarının birlikte kullanılması ile
oluşturulan Bakım Yönetim Sistemi (Maintenance Management System – MMS)
sayesinde şirket varlıklarının kesintisiz çalışması, bakım ve onarım
maliyetlerinin kontrol altına alınması mümkün olmaktadır.
Genel Muhasebe, Bütçe, Cari Hesap, Banka Hesap, Çek ve Senet ve Sabit
Kıymet Yönetimi Uygulamalarının birlikte kullanılması ile de bir Finansal
Yönetim Sistemi (FMS) yapısı oluşturulmaktadır. Alacak ve borçların doğru
ve etkin bir şekilde yönetilmesi, müşteri risklerinin ve finansman
kayıplarının kontrol altına alınması, gelir ve giderlerin bütçelenerek
izlenmesi gerçekleştirilebilmektedir.
SOFTFİNANS İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi (Human Resources Management -
HRM), kadro, sicil, bordro, bordro muhasebesi, eğitim yönetimi, performans
yönetimi, kariyer planlama ve gemi adamları yönetimi modülleri ile orta ve
büyük çaplı şirketlerin insan kaynakları ile ilgili tüm gereksinimlerini
karşılayabilecek yapıdadır.
SOFTARAYÜZ Uygulamaları, bir lojistik şirketinin müşteriler, tedarikçiler,
acenteler, gümrükler ve bankalar ile entegrasyonunu sağlayan Elektronik
Veri Değişimi (Electronik Data Interchange – EDI) modülleri ile SOFTTRANS®
ve SOFTFİNANS Yazılımlarına Web ortamında sipariş girişi, yük ve sipariş
durum sorgulama, yük sorgulama, hesap ekstresi sorgulama gibi işlevleri
sağlayan Extranet Uygulamalarından oluşmaktadır.
Tüm SOFT Yazılımlarına entegre olan MS Exchange Server Sistem
Entegrasyonu, SMTP Mail/Fax Entegrasyonu, Faxmaker Sistem Entegrasyonu
modülleri ile her türlü evrakın e-posta veya faks olarak gönderilmesi
mümkün olmaktadır. Uydu Sistemi ve Traxon Entegrasyonu gibi modüller ile
araç ve yüklere ilişkin konum ve durum bilgileri hızlı ve doğru bir
şekilde ilgili modüllere işlenmektedir.
Radyo Frekanslı (RF) el terminalleri için arayüz modülleri, Ambar
Yönetimi, İhracat Deposu ve Antrepo Yönetimi Uygulamaları ile birlikte
çalışarak malzeme hareketleri ve yükleme işlemlerinin gerçek zamanlı
olarak izlenmesini sağlamaktadırlar. Barkod ve RFID teknolojileri
kullanılarak lojistik iş süreçleri boyunca işlemler hatasız ve hızlı bir
şekilde gerçekleştirilebilmektedir.
Birbiri ile entegre edilebilen tüm bu uygulamalar, mükerrer veri girişi ve
işleri ortadan kaldırmakta, kurumsal bir veri tabanı üzerinde etkin,
hızlı, hatasız, yönetilebilir, izlenebilir ve raporlanabilir bir çalışma
ortamı gerçekleştirilebilmektedir. Doğru bilgiye kısa sürede ulaşmak,
müşterilere zamanında ve doğru bilgi iletmek mümkün olmaktadır. Esnek ve
çevik altyapı sayesinde sürekli değişen ve artan müşteri istek ve
beklentilerinin karşılanması, kaliteli bir hizmet ile müşteri
memnuniyetinin arttırılması sağlanmaktadır.
Tüm işlemler için kullanıcı bazında yetkiler tanımlanabilmekte, hareket
günlükleri (Log) tutulmaktadır. Bazı işlemlerin otomatik yürütülmesini
sağlayan sistem robotu ve uyarı mekanizmaları ile etkin bir sistem
yönetimi yapılabilmektedir. Sipariş aşamasından başlayarak sistemde
oluşturulan kayıtlar sayesinde, geriye doğru izleme, belgeleme, şikâyet
yönetimi gibi ISO 9000 Kalite Sistemi oluşturmak için gerekli olan tüm
işlevler SOFT yazılımları içinde sağlanmaktadır.
Şirket, şube, bölüm, operasyon grubu gibi hiyerarşik yapıda kar merkezleri
tanımlayarak, haftalık, aylık, dönemsel ve yıllık olarak, miktarsal ve
tutarsal ciro hedefleri ile karlılık hedefleri vermek ve şirket
performansını sürekli olarak izlemek mümkün olmaktadır. Şirket ve
kullanıcı bazında düzenlenebilen raporlama ve analiz olanakları ile de
stratejik planlama için gerekli bilgilere kolaylıkla ulaşılabilmektedir.
|